Κινητικότητα, σε επίπεδο τεχνικής επεξεργασίας, καταγράφεται στο θέμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, όπου συμμετοχή έχει και η Κρήτη,
σε μια περίοδο κατά την οποία τουλάχιστον σε ότι αφορά στη συνολική επενδυτική δραστηριότητα στη χώρα μας υπάρχει ένα γενικότερο πάγωμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκε στη Λευκωσία κλιμάκιο του ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο της προετοιμασίας του φακέλου που πρέπει να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κομμάτι του έργου που αφορά τη διασύνδεση της Κρήτης με την Κύπρο, το οποίο ως γνωστόν συγκαταλέγεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και εντάσσεται στη στρατηγική της ενεργειακής ενοποίησης που έχει χαράξει η νέα Κομισιόν.
Η διασύνδεση Κύπρου – Κρήτης είναι το δεύτερο τμήμα του «Eurasia Interconnector», της Ευρω-ασιατικής διασύνδεσης. Το πρώτο τμήμα αφορά στη σύνδεση Ισραήλ - Κύπρου. Ταυτόχρονα στο σχεδιασμό του ΑΔΜΗΕ, του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρισμού προβλέπεται ως γνωστόν και η σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, παρότι η νέα πολιτική ηγεσία έχει διατυπώσει αμφιβολίες για την όδευση (και όχι για τη σκοπιμότητα) του συγκεκριμένου έργου.
Η διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, εκτιμώμενου κόστους 1 δισ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο προηγούμενο 10ετές επιχειρησιακό σχέδιο του ΑΔΜΗΕ. Το έργο αναμένεται ότι θα εξοικονομήσει περί τα 400 εκατ. ευρώ ετησίως από τα κόστη (αγορά πετρελαίου) για την ηλεκτροδότηση του νησιού και εκτιμάται ότι μπορεί να υλοποιηθεί μέχρι τη διετία 2019-2020.
Το έργο, στο σχεδιασμό του οποίου ήδη μετέχει η ΔΕΗ, έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό στο 1,5 δισ. ευρώ. Το καλώδιο θα έχει ισχύ 2.000 μεγαβάτ και μήκος 540 ναυτικά μίλια (περίπου 1.000 χιλιόμετρα) εκ των οποίων 155 μίλια θα είναι το τμήμα Ισραήλ-Κύπρος, 320 μίλια το τμήμα Κύπρος-Κρήτη και 60 μίλια το τμήμα Κρήτη-Πελοπόννησος, διασχίζοντας θαλάσσιες περιοχές με βάθη έως και 2.000 μέτρα.
Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι μεγάλες ηλεκτρικές διασυνδέσεις που θα αλλάξουν τον ενεργειακό χάρτη στην ανατολική Μεσόγειο, κινούν το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων. Συγκεκριμένα τα έργα της διασύνδεσης της Κρήτης με το διασυνδεδεμένο σύστημα αλλά και η διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρος - Ελλάδα, βρέθηκαν στο επίκεντρο των ερωτήσεων που δέχθηκαν από εκπροσώπους αμερικανικών funds, στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης κατά την επίσκεψή τους στη Νέα Υόρκη το Δεκέμβριο του 2014
ekriti.gr
σε μια περίοδο κατά την οποία τουλάχιστον σε ότι αφορά στη συνολική επενδυτική δραστηριότητα στη χώρα μας υπάρχει ένα γενικότερο πάγωμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκε στη Λευκωσία κλιμάκιο του ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο της προετοιμασίας του φακέλου που πρέπει να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κομμάτι του έργου που αφορά τη διασύνδεση της Κρήτης με την Κύπρο, το οποίο ως γνωστόν συγκαταλέγεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και εντάσσεται στη στρατηγική της ενεργειακής ενοποίησης που έχει χαράξει η νέα Κομισιόν.
Η διασύνδεση Κύπρου – Κρήτης είναι το δεύτερο τμήμα του «Eurasia Interconnector», της Ευρω-ασιατικής διασύνδεσης. Το πρώτο τμήμα αφορά στη σύνδεση Ισραήλ - Κύπρου. Ταυτόχρονα στο σχεδιασμό του ΑΔΜΗΕ, του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρισμού προβλέπεται ως γνωστόν και η σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, παρότι η νέα πολιτική ηγεσία έχει διατυπώσει αμφιβολίες για την όδευση (και όχι για τη σκοπιμότητα) του συγκεκριμένου έργου.
Η διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, εκτιμώμενου κόστους 1 δισ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο προηγούμενο 10ετές επιχειρησιακό σχέδιο του ΑΔΜΗΕ. Το έργο αναμένεται ότι θα εξοικονομήσει περί τα 400 εκατ. ευρώ ετησίως από τα κόστη (αγορά πετρελαίου) για την ηλεκτροδότηση του νησιού και εκτιμάται ότι μπορεί να υλοποιηθεί μέχρι τη διετία 2019-2020.
Το έργο, στο σχεδιασμό του οποίου ήδη μετέχει η ΔΕΗ, έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό στο 1,5 δισ. ευρώ. Το καλώδιο θα έχει ισχύ 2.000 μεγαβάτ και μήκος 540 ναυτικά μίλια (περίπου 1.000 χιλιόμετρα) εκ των οποίων 155 μίλια θα είναι το τμήμα Ισραήλ-Κύπρος, 320 μίλια το τμήμα Κύπρος-Κρήτη και 60 μίλια το τμήμα Κρήτη-Πελοπόννησος, διασχίζοντας θαλάσσιες περιοχές με βάθη έως και 2.000 μέτρα.
Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι μεγάλες ηλεκτρικές διασυνδέσεις που θα αλλάξουν τον ενεργειακό χάρτη στην ανατολική Μεσόγειο, κινούν το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων. Συγκεκριμένα τα έργα της διασύνδεσης της Κρήτης με το διασυνδεδεμένο σύστημα αλλά και η διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρος - Ελλάδα, βρέθηκαν στο επίκεντρο των ερωτήσεων που δέχθηκαν από εκπροσώπους αμερικανικών funds, στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης κατά την επίσκεψή τους στη Νέα Υόρκη το Δεκέμβριο του 2014
ekriti.gr