Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Κινέζοι, Γερμανοί, Γάλλοι και Αμερικάνοι...διαβάζουν το Καστέλι!

Κινέζοι, Γερμανοί, Γάλλοι και Αμερικάνοι...διαβάζουν το Καστέλι!Περισσότερες από 10 κοινοπραξίες- κολοσσοί αναμένεται να πάρουν σήμερα τα τεύχη δημοπράτησης αφού βγαίνει και επίσημα στον αέρα ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καστελιου.
Στο παιγνίδι για το έργο των 800 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ μπαίνουν δυναμικά Κινέζοι, Γερμανοί , Αμερικάνοι και Γάλλοι με εταίρους Έλληνες κατασκευαστές από τους οποίους η ελληνική κυβέρνηση περιμένει τις καλύτερες προσφορες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έδωσε ο ίδιος ο κ.Χρυσοχοϊδης οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές που θα λάβουν σήμερα τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει μέσα σε δύο μήνες να καταθέσουν προτάσεις , σε 6-7 μήνες θα αναδειχθεί ανάδοχος και το αργότερο σε 9 μήνες η Βουλή θα κυρώσει τις διαδικασίες και τον ανάδοχο. 
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει δύο κινεζικοί όμιλοι, δύο γαλλικοί, Ισπανοί, ο όμιλος του Αργεντινού κροίσου αρμενικής καταγωγής Εduardo Eurnekian, η Fraport AG (Αεροδρόμιο Φρανκφούρτης) και μεγάλο αμερικανικό fund.Θυμίζουμε ότι η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Κίνας China State Construction Engineering Corporation είχε εκφράσει το ενδιαφέροντης για το αεροδρόμιο σε συνάντηση αντιπροσωπείας της με τον πρωθυπουργό. Τον Ιούνιο επίσης αναμένεται στο Καστέλι ο Κινέζος πρωθυπουργός μαζί με τον κ.Σαμαρά.
Από ελληνικής πλευράς στο διαγωνισμό αναμένεται να συμμετάσχουν ο Ελλάκτωρ από κοινού µε τη Vinci και το Αεροδρόµιο της Νίκαιας (Aeroport Nice Cote d’ Azur), η J&P Αβαξ µε την Bouygues και την Aeroports De Paris αλλά και η Τέρνα η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με δύο εταιρείες του εξωτερικού. Επίσης αναμένονται το Αεροδρόµιο της Ζυρίχης µε την αυστριακή Strabag και την Αρχιρόδον καθώς επίσης και  ο όµιλος Κοπελούζου µε τη Fraport.
Δεν έχει ξεκαθαρίσει η στάση του ομίλου Μυτιληναίου, ο οποίος συμμετέχει στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων με τη ΜΕΤΚΑ συμμαχώντας µε τον Αργεντίνικο όµιλο Corporation America Ηolding, του δισεκατοµµυριούχου Εντούαρντο Γιουρνεκιάν, που διαχειρίζεται 51 αεροδρόµια σε όλο τον κόσµο.
Το σχέδιο
Πρόκειται για ένα αεροδρόμιο που φιλοδοξεί μετά από 7-8 χρόνια να τονώσει το τουριστικό προϊόν της Κρήτης με τον όρο όμως να μην είναι ακριβό- κάτι για το οποίο ο υπουργός κ.Χρυσοχοϊδης επεσήμανε ότι υπάρχει δέσμευση και θα επιβαρύνει με 2% το όλο "πακέτο"!
Ωστόσο,  ο ΣΕΤΕ είχε χτυπήσει καμπανάκι για το ακριβό αεροδρόμιο και είχε ζητήσει έργα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου μέχρι να κατασκευαστεί το νέο στο Καστέλι.
Πρόκειται για έναν έργο 800 εκ. ευρώ και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του θα εργάζονται 1000 άτομα ενώ όταν ξεκινήσει η λειτουργία του Αεροδρομίου υπολογίζεται ότι θα απασχολεί 4000 εργαζόμενους.
Η συμβατική διάρκεια της περιόδου παραχώρησης ορίζεται στα 35 χρόνια, ενώ ο διαγωνιζόμενος θα πρέπει να καταθέσει - εάν θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος - εγγυητική επιστολή ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, με δυνατότητα να γίνει μήκους 3.800 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο και ισομήκη με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 45 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική δυνατότητα κατασκευής και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις (3) κατʼ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο (2) κατʼ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ αεροδρομίου και στρατιωτικού αεροδρομίου.

Το αεροδρόμιο επίσης θα περιλαμβάνει:

Πέντε (5) κατʼ ελάχιστον σταθερές θέσεις (γέφυρες επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και 10 αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και 25 κατʼ ελάχιστον, επιπλέον θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης (τύπου Power In-Power Out), σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατʼ ελάχιστον 800 οχημάτων, χώρους αναμονής για κατʼ ελάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών (μίνι βαν ξενοδοχείων, κλπ) και θέσεις στάθμευσης για μέσα μαζικής μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση εντός του αεροδρομίου.

Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου καθώς και των γειτονικών οικισμών. Αντιπλημμυρική προστασία και αποχέτευση ομβρίων υδάτων. Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου. Αστυνομικό σταθμό, 2 πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις, πύργο εναέριας κυκλοφορίας, με σύγχρονο σύστημα αεροβοηθημάτων, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

Οδικό δίκτυο σύνδεσης

Την μελέτη-κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ, ήτοι, του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), για την σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου (με την κατασκευή και του νέου ζεύγους Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) στον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου).

Προβλέπεται επίσης σύνδεση με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους. Για την σύνδεση με τον ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής 1 λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.

Η σύνδεση με τον υπόψη άξονα γίνεται με ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή του βιομηχανικού πάρκου Αρκαλοχωρίου.


cretalive.gr