Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Ψήφισαν 199 για τις ρυθμίσεις στα ταξί

 




Στα άκρα η κόντρα για τις ρυθμίσεις στα ταξί

Στα άκρα οδηγείται πλέον η κόντρα ταξί πόλεως και επαρχιακών ταξί με τους ιδιοκτήτες του κέντρου να τραβούν ολοένα και περισσότερο το σχοινί.


Μετά από την απόφαση του υπουργείου οι έδρες να καθορίζονται από τις κατά τόπους Περιφέρειες, μπορεί να σταμάτησαν όλες οι κινητοποιήσεις, ωστόσο το σίριαλ δεν φαίνεται να έχει τέλος.

Οι ιδιοκτήτες των ταξί του νομού Ηρακλείου έδωσαν τέλος στη στάση εργασίας τους, που πραγματοποιούνταν ως και χθες το απόγευμα, όχι όμως και στις διεκδικήσεις τους.

«Δεν ικανοποιηθήκαμε καθόλου από τις αλλαγές του νομοσχεδίου και είμαστε πλήρως απογοητευμένοι» τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου κ. Γιώργος Πλουμίδης και προσθέτει:

«Το υπουργείο κατάργησε τον άξονα που πήγαινε να βάλει τάξη στον κλάδο και δίνει τις αποφάσεις για τις έδρες στους Περιφερειάρχες. Αν νομίζουν τα ταξί της επαρχίας πως θα πηγαίνουν όπως πήγαιναν προηγούμενα χρόνια σε διάφορες περιοχές το καλοκαίρι, να το ξεχάσουν. Θα μας βρίσκουν διαρκώς μπροστά τους και να ξέρουν πως θα ισχύσει μόνο ότι είναι απόλυτα νόμιμο».

Αιχμές αφήνει παράλληλα ο κ. Πλουμίδης και για τη στάση των βουλευτών στο συγκεκριμένο ζήτημα.

«Όλοι οι βουλευτές με εξαίρεση μια και μόνη περίπτωση μας εμπαίζανε. Άλλα είπαν κι άλλα έκαναν» τονίζει ο κ. Πλουμίδης.

Από την άλλη πλευρά, ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους επιθυμεί να κρατήσει ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Επαρχιακών Ταξί. Ήδη οι απεργοί πείνας σταμάτησαν τις κινητοποιήσεις τους και περιμένουν πλέον τη συνέχεια της διαδικασίας σε επίπεδο Περιφέρειας.

«Θεωρούμε πως κάποιες αλλαγές γίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση, πλην όμως η διχόνοια δεν έχει φέρει ποτέ και πουθενά θετικά αποτελέσματα» αναφέρει ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Επαρχιακών Ταξί νομού Ηρακλείου κ. Βαγγέλης Παπαστεφανάκης, επισημαίνοντας πως οι κινητοποιήσεις τελείωσαν προς το παρόν, μέχρι να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για τις έδρες από την Περιφέρεια.

«Θα πρέπει να βρεθεί μια χρυσή τομή μεταξύ των επαρχιακών ταξί και των ταξί της πόλεως, για να μπορέσει να έρθει και μια ηρεμία στο επάγγελμα» προσθέτει ο κ. Παπαστεφανάκης και υποστηρίζει:

«Θέλουμε να ελπίζουμε πως η Περιφέρεια τελικά, γνωρίζοντας πολύ καλύτερα τις καταστάσεις και κατανοώντας ακριβώς τα ζητήματα που προκύπτουν από τα επαρχιακά ταξί και τα ταξί της πόλεως, θα προτείνει τις λύσεις εκείνες που θα φέρουν την ηρεμία. Πιστεύουμε πως θα μπορέσει να βρεθεί η κατάλληλη λύση, διότι όλοι μας δεν θέλουμε τίποτα περισσότερο από το να είναι βιώσιμο το επάγγελμα μας και να μπορέσουμε να επιβιώσουμε στις δύσκολες καταστάσεις».



Υποχώρηση Βορίδη

μετά το τελεσίγραφο

του ΠΑΣΟΚ

Πάντως στο παρά πέντε αποσοβήθηκε η εμπλοκή στο νομοσχέδιο Βορίδη όσον αφορά την ρύθμιση για τα ταξί, καθώς χθες το ΠΑΣΟΚ διά του κοινοβουλευτικού του εκπροσώπου κ. Χρ. Πρωτόπαπα, διεμήνυσε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ότι αν δεν αλλάξει την διάταξη που αφορά τις έδρες των ΤΑΞΙ, τότε το κόμμα του θα καταψηφίσει το σύνολο των άρθρων που αφορούν το επίμαχο θέμα.

Ετσι, το ΠΑΣΟΚ πρότεινε οι έδρες από το επίπεδο των δημοτικών διαμερισμάτων που προτείνεται με το νομοσχέδιο, να μετατραπούν σε επίπεδο Καλλικρατικών δήμων με εξαίρεση την Αττική και Θεσσαλονίκη. «Αν το αλλάξετε το ψηφίζουμε. Έτσι όμως που είναι δεν το ψηφίζουμε», δήλωσε ο κ. Πρωτόπαπας, καθιστώντας μάλιστα σαφές ότι «αν παραμείνει ως έχει, τότε θα καταψηφίσουμε όλα τα άρθρα για τα ταξί». Και ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να περάσει τίποτα για τα ταξί αν δεν υπάρξει συμβιβασμός».

Βεβαίως, επισήμανε ότι «θέλουμε όμως την ρύθμιση», αφού όπως εξήγησε «έχουμε συμφωνήσει ότι θα πάμε σε ρυθμισμένη αγορά με κανόνες όμως». Μάλιστα τόνισε ότι «καταλήξαμε στα σημεία που ρυθμίζεται το θέμα των πληθυσμιακών κριτηρίων κατά ικανοποιητικό τρόπο», ωστόσο είπε ότι υπάρχει και ένα τελευταίο «αγκάθι», αυτό που έχει να κάνει με τις έδρες των ταξί, επισημαίνοντας ότι η κατανομή των εδρών σε επίπεδο Καλλικρατικών δήμων θα λειτουργήσει προς όφελος τόσο των επαγγελματιών του κλάδου, όσο και των επιβατών, ειδικά στα νησιά.

Τελικώς, ο κ. Βορίδης έκανε πίσω και εισηγήθηκε νομοτεχνική βελτίωση της επίμαχης διάταξης σύμφωνα με την οποία εντός διμήνου από την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου τα περιφερειακά συμβούλια θα μπορούν να αποφαίνονται εκείνα αν θα προχωρήσουν σε κατανομή των εδρών των ταξί σε επίπεδο συνενωμένων όμορων δήμων, ή να διατηρήσουν την υπάρχουσα κατανομή σε επίπεδο δημοτικών διαμερισμάτων. Με αυτό τον τρόπο λύθηκε η διελκυστίνδα. Μάλιστα ο υπουργός έκανε λόγο για «συγκλίνουσα πρόταση» βάσει της οποίας οι έδρες των ταξί θα καθορίζονται από τα περιφερειακά συμβούλια λαμβάνοντας υπʼ όψιν και την γνώμη των δημάρχων, ειδικά σε ό,τι αφορά τα νησιά.

Σημειώνεται, ότι για το θέμα των εδρών ο ΛΑΟΣ προτίθεται να καταθέσει πρόταση για διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας και εμμένει στην θέση του αυτή παρά το γεγονός ότι ο κ. Βορίδης έκανε ένα βήμα πίσω, καταλογίζοντάς του ότι «πετάει το μπαλάκι στους περιφερειάρχες». Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός του εκπρόσωπος κ. Αστ. Ροντούλης επιτέθηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών εγκαλώντας τον για «ακατάπαυστες φλυαρίες». «Θα καταθέσουμε πρόταση ονομαστικής ψηφοφορίας. Θα πέσουν οι μάσκες θέλει δεν θέλει», είπε χαρακτηριστικά.

Πάντως, ο κ. Πρωτόπαπας διεμήνυσε στον ΛΑΟΣ ότι αν γίνει ονομαστική ψηφοφορία και καταψηφιστεί η προτεινόμενη με το νομοσχέδιο ρύθμιση, τότε θα επιστρέψουμε στην πρότερη κατάσταση με τις έδρες των ταξί να κατανέμονται σε επίπεδο κοινοτήτων.

Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε το νομοσχέδιο

Ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία μετά από ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει ο ΛΑΟΣ, τα άρθρα 83 και 84 για τις έδρες των ταξί και η τροπολογία για την πιστοποίηση των ΚΤΕΟ, του νομοσχεδίου που αφορά ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δημοσίων έργων.

Σε σύνολο 225 βουλευτών υπέρ των άρθρων 83 και 84 τάχθηκαν 199 βουλευτές ενώ 26 βουλευτές δήλωσαν ότι τα καταψηφίζουν.

Να σημειωθεί ότι από την ψηφοφορία απουσίαζε ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος είχε εκφράσει αντιρρήσεις για τον τρόπο που απελευθερώνεται το επάγγελμα των ταξί.

patris.gr