Χθες ο φάκελος της μελέτης στάλθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να εξετάσει τις τελευταίες ενστάσεις που είχαν κατατεθεί.
Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 30 χρόνια για να ξεμπλοκάρει μια από τις πιο παλιές πολεοδομικές μελέτες που είχαν ανατεθεί στις αρχές της 10ετίας του ’80, η οποία αφορά μια έκταση στην περιοχή της Ανω Αλικαρνασσού!
Η μελέτη ανατέθηκε στην περίοδο που ήταν ακόμα υπουργός Περιβάλλοντος ο αέιμνηστος Αντώνης Τρίτσης και όσο απίστευτο και αν ακούγεται εξακολουθούσε να βρίσκεται μέχρι σήμερα σε εκκρεμότητα.
Το όλο θέμα ανακινήθηκε με πρωτοβουλία του αρμόδιου επί των πολεοδομικών Μ. Βασιλάκη, ο οποίος δρομολόγησε την διαδικασία για την τελική έγκριση της, σε συνεργασία με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Χθες ο φάκελος της μελέτης στάλθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να εξετάσει τις τελευταίες ενστάσεις που είχαν κατατεθεί. Ειδικότερα όπως είπε στην «Πατρίδα» ο αντιδήμαρχος, η συγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη εντάσσει στο Σχέδιο Πόλης μια έκταση νότια της δημοτικής ενότητας της Ν. Αλικαρνασσού και συγκεκριμένα στο νότιο τμήμα της εθνικής οδού.
Συγκεκριμένα όπως τονίζει ο επί των πολεοδομικών αντιδήμαρχος Μανόλης Βασιλάκης, πρόκειται για μια από τις πρώτες μελέτες που υπογράφηκαν στην περίοδο που ήταν ακόμα υπουργός Περιβάλλοντος ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης… Από τότε μέχρι σήμερα, η μελέτη εξακολουθεί να παραμένει σε εκκρεμότητα, λόγω γραφειοκρατικών εμπλοκών.
Στην πορεία έγινε η επικαιροποίηση της μελέτης, ακολούθησαν νέες καθυστερήσεις και σχετικά πρόσφατα έγινε μια
καινούργια αποτύπωση για να καταγραφούν τα νέα δεδομένα σε σχέση με την πολεοδόμηση της περιοχής.
καινούργια αποτύπωση για να καταγραφούν τα νέα δεδομένα σε σχέση με την πολεοδόμηση της περιοχής.
Τα επόμενα στάδια
Μέχρι σήμερα έχουν γίνει τρεις ενστάσεις, οι οποίες θα εξεταστούν από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου. Η διαδικασία που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις προβλέπει ότι θα εξεταστούν οι ενστάσεις, η μελέτη θα περάσει από την έγκριση του ΣΧΟΠ του ΥΠΕΚΑ και εφόσον δεν προκύψουν σημαντικές αλλαγές, θα οδηγηθεί στο τελικό στάδιο της έγκρισης και της δημοσίευσής της στο ΦΕΚ.
Σε αντίθετη περίπτωση, εάν υπάρξουν σημαντικές αλλαγές, τότε πιθανότατα θα επιδιωχθεί μια κατ’ ιδίαν συνεργασία με τους άμεσα εμπλεκόμενους πολίτες ή θα υπάρξει νέα ανάρτηση, ενδεχόμενο που όλοι θέλουν να αποφύγουν προκειμένου να μην υπάρξει μεγαλύτερη χρονοτριβή.
Σε κάθε περίπτωση, εκείνο το οποίο σημειώνει ο κ. Βασιλάκης είναι ότι έστω και τώρα με τόσο μεγάλη χρονοτριβή, είναι σημαντικό ότι διευθετείται ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά σε μια περιοχή με ισχυρές πολεοδομικές πιέσεις και η εφαρμογή της μελέτης είναι αναγκαία προκειμένου να υπάρξει μια ορθολογική ανάπτυξη στην περιοχή.
ΠΑΤΡΙΣ