Του Γιάννη Ζωράκη
Δέκα νέα εξαθέσια έως εννιαθέσια ταξί στο Ηράκλειο, φέρνει μεταξύ πολλών άλλων αλλαγών το νέο νομοσχέδιο Βορίδη για τον κλάδο. Ο υπουργός μετά από γενικευμένες αντιδράσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, πήρε πίσω πολλά από
Δέκα νέα εξαθέσια έως εννιαθέσια ταξί στο Ηράκλειο, φέρνει μεταξύ πολλών άλλων αλλαγών το νέο νομοσχέδιο Βορίδη για τον κλάδο. Ο υπουργός μετά από γενικευμένες αντιδράσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, πήρε πίσω πολλά από
τα επίμαχα σημεία, οπισθοχωρώντας στις πιέσεις, προκειμένου να υπερψηφιστεί το νομοσχέδιο του από την αρμόδια
επιτροπή της βουλής. Όλα τα άρθρα πλην του 148 υπερψηφίστηκαν, κυρίως από ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία.
Από τις βασικότερες αλλαγές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο είναι η είσοδος δέκα οχημάτων Ειδικού Μισθώματος που θα μπορούν να μεταφέρουν από 6 έως 9 άτομα. Από αυτά τα τρία υποχρεωτικά πρέπει να έχουν προδιαγραφές για εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρία.
Αναφορικά με την αδειοδότηση των συγκεκριμένων οχημάτων αναμένεται να προηγηθούν όσοι ήδη έχουν άδειες, τις οποίες και οφείλουν να αλλάξουν σε άδεια ειδικού οχήματος. Αν δεν υπάρξει μεταξύ των ήδη υπαρχουσών ιδιοκτητών κάλυψη, τότε μπορούν όσοι επιθυμούν να καταθέσουν αιτήσεις.
Σε σχέση με τις υπόλοιπες αλλαγές, η βασική είναι πως ο Περιφερειάρχης θα μπορεί ν’ αποφασίζει για τις νέες άδειες των ταξί, όχι όμως ασύδοτα, αλλά βασιζόμενος πάνω σ’ έναν συγκεκριμένο μαθηματικό συντελεστή. Στην περίπτωση του Ηρακλείου η αντιστοιχία είναι 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, με τον Περιφερειάρχη να έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τον συγκεκριμένο αριθμό, έως και 0,5 μονάδα.
Άρα με βάση τις δυνατότητες που δίνονται από το νόμο, ο Περιφερειάρχης μπορεί να αποφασίσει αν η αντιστοιχία μείνει στο 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους ή αν η αντιστοιχία θα αυξηθεί σταέως και 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ο συγκεκριμένος συντελεστής βέβαια, αναμένεται ν’ αναπροσαρμόζεται κάθε δύο χρόνια, ανάλογα με τις υφιστάμενες συνθήκες.
Άρα με βάση τις δυνατότητες που δίνονται από το νόμο, ο Περιφερειάρχης μπορεί να αποφασίσει αν η αντιστοιχία μείνει στο 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους ή αν η αντιστοιχία θα αυξηθεί σταέως και 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ο συγκεκριμένος συντελεστής βέβαια, αναμένεται ν’ αναπροσαρμόζεται κάθε δύο χρόνια, ανάλογα με τις υφιστάμενες συνθήκες.
Μια ακόμα βασική τροποποίηση του νόμου σχετίζεται με το ποσοστό των αδειών το οποίο για το Ηράκλειο περιορίζεται σε 5 % αντί για 10 % που προβλεπόταν αρχικά. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως κανένας ιδιοκτήτης δεν μπορεί να έχει μεγαλύτερο αριθμό αδειών στα χέρια του από το 5 % του συνολικού αριθμού που προβλέπεται για την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται.
Μέρος των νέων αδειών ταξί επιπρόσθετα μπορεί να χορηγούνται κατά προτεραιότητα σε πολύτεκνους, τρίτεκνους με ανήλικα παιδιά, αλλά και φυσικά πρόσωπα που έχουν παιδιά με αναπηρία σε ποσο- στό άνω του 67%.
Σε περίπτωση περισσότερων ενδιαφερομένων από τις αντίστοιχες άδειες θα διενεργείται μεταξύ τους κλήρωση.
«Θέλουμε το μεταφορικό έργο»
Να παραμείνει το μεταφορικό έργο στους ήδη επαγγελματίες του κλάδου ζητούν οι ιδιοκτήτες ταξί, επιμένοντας πως αν κάτι τέτοιο δεν αλλάξει, όλα τα υπόλοιπα ζητήματα αναμένεται να διευθετηθούν. «Εμείς δεν θέλουμε το μεταφορικό έργο να φύγει από εμάς» τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί νομού Ηρακλείου κ.
Γιώργος Πλουμίδης και προσθέτει:
«Εφόσον η κυβέρνηση δε μεταβιβάζει το μεταφορικό έργο σε ιδιοκτήτες ξενοδοχείων ή σε άλλους, θεωρούμε πως όλα τα ζητήματα μπορούν να λυθούν».
Ο κ. Πλουμίδης αναφέρει παράλληλα πως σύμφωνα με τις ως τώρα εξαγγελίες και ανακοινώσεις το νομοσχέδιο κινείται σε μια σωστή κατεύθυνση, ωστόσο ο κλάδος διατηρεί συγκρατημένες επιφυλάξεις για το τι μπορεί να επιφυλάσσει το νομοσχέδιο σε επιμέρους σημεία του.
«Σε πρώτη φάση εμάς το νομοσχέδιο μας ικανοποιεί έτσι όπως το ακούμε» λέει ο κ. Πλουμίδης, τονίζοντας: «Δεν ξέρουμε όμως τι άλλες ρυθμίσεις μπορούν να υπάρξουν ή να προκύψουν. Περιμένουμε να μας κοινοποιηθεί στο σύνολο του για να τοποθετηθούμε και συνολικά. Σε πρώτη φάση πάντως, με δεδομένο πως δεν μας αφαιρεί μεταφορικό έργο και λαμβάνει υπόψη τα πληθυσμιακά κριτήρια, νομίζουμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση».
cretalive.gr